Uniwersytet Wrocławski

Wydział Nauk Społecznych

Instytut Studiów Międzynarodowych

ostatnia aktywność: 20 kwiecień 2018 o 15:55:58

Znajdujesz się w: Strona główna > Pracownik

image: Beata Ociepka

prof. dr hab. Beata Ociepka

Zakład Komunikowania Międzynarodowego

Gabinet: 349 | Telefon: 375 52 60

Adres e-mail: beata.ociepka@uwr.edu.pl

Konsultacje:
  • 27 kwietnia, 18 i 25 maja  (piątek): 11.30-13.30
  • 7 maja (poniedziałek): 15.30-17.30
  • Dla studentów niestacjonarnych: sobota, 24 II, 3 III, 7 IV, 26 V, 9 VI: godzina 8.30-9.30.
Funkcje:
  • Członek Rady Redakcyjnej "Central European Journal of Communication"
  • Przewodnicząca sekcji Komunikowanie Międzynarodowe Polskiego Towarzystwa Studiów Międzynarodowych (PTSM)
Specjalności:
Wykształcenie

Studia nauk politycznych na Uniwersytecie Wrocławskim (ukończone w 1987 r.) Doktorat w 1991 r. Habilitacja w 1998 r. Tytuł profesora nadzwyczajnego w 2003 r., uzwyczajnienie w 2010 r.

Stypendia i granty

Stypendystka Fundacji Friedricha Eberta, DAAD, Rządu Austriackiego, British Council, Open Society Foundation Prague, Fundacji Nauki Polskiej. Kierownik grantów badawczych MNiSW (zakończony w 2013 r.), NCN: Opus 6 (zakończony w 2017 r.) oraz Opus 12 (realizacja w latach 2017-2020).

 

Dydaktyka: Soft Power & Public Diplomacy (w 2017 r. także na WDIB Uniwersytetu Warszawskiego), Media w stosunkach miedzynarodowych, Dyplomacja publiczna, seminaria magisterskie poświęcone roli mediów w stosunach międzynarodowych, dyplomacji publicznej i kształtowaniu marki państw. W 2018 r. gościnne wykłady na Uniwersytecie Jagiellońskim (Public Diplomacy and Nation Branding). 

Najważniejsze publikacje

  1. Związek Wypędzonych w systemie politycznym RFN i jego wpływ na stosunki polsko-niemieckie 1982-1992, , Acta Universitatis Wratislaviensis No 1918, Niemcoznawstwo 7, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego , Wrocław, 1997, s. 330
  2. Media i komunikowanie polityczne. Niemcy, Austria, Szwajcaria , współautorstwo z M. Ratajczak, Arboretum, Wrocław 2000, s. 199
  3. Komunikowanie międzynarodowe, Astrum, Wrocław, 2002, s. 231
  4. Dla kogo telewizja? Model publiczny w postkomunistycznej Europie Środkowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław, 2003, s. 252.
  5. (red.), Public Relations w teorii i praktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław, 2003, s. 148
  6. (red.) , Populism and Media Democracy, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław , 2005, s. 226
  7. (red.), Kształtowanie wizerunku, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław, 2005, s. 174
  8. (red.) Dyplomacja publiczna, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2008, s. 270
  9. Polityka europejska Warszawy i Berlina w prasie niemieckiej i polskiej. Raport z badań. współautorstwo z A. Ładą i J. Ćwiek-Karpowiczem, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa 2008, s. 124
  10. Niemiecki wydawca - polski czytelnik. Prasa niemieckich wydawców w debacie publicznej. Współautorstwo z J. Woźną. Oficyna Wydawnicza ATUT, Wrocław 2009 r., s. 280
  11. Miękka siła i dyplomacja publiczna Polski. Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2013, s. 232
  12. (red.) Historia w dyplomacji publicznej. Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2015, s. 233
  13. Poland′s New Ways of Public Diplomacy. Peter Lang Edition, Frankfurt am Main, 2017, p. 242