Uniwersytet Wrocławski

Instytut Studiów Międzynarodowych i Bezpieczeństwa

A Ustaw małą czcionkęA+ Ustaw średnią czcionkęA++ Ustaw dużą czcionkę Zmień kontrast
wybierz język: en
Przejdź do wyszukiwarki

Znajdujesz się w: Strona główna > Kandydaci > Oferta dydaktyczna Instytutu Studiów Międzynarodowych > Stosunki międzynarodowe II stopnia > specjalność: dyplomacja publiczna i media

specjalność: dyplomacja publiczna i media

Specjalność Dyplomacja publiczna i media realizowana jest przez Zakład
Komunikowania Międzynarodowego, który w Instytucie Studiów Międzynarodowych
istnieje od 2002 r. Specjalność można wybrać na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych.
Seminaria magisterskie są prowadzone przez prof. dr. hab. Beatę Ociepkę. Dotyczą roli
„miękkiej siły” w stosunkach międzynarodowych oraz znaczenia mediów w stosunkach
międzynarodowych i w polityce zagranicznej. Zajęcia prowadzone w ramach specjalności Dyplomacja publiczna i media poświęcone są zmianom funkcjonowania w środowisku międzynarodowym, w którym procesy komunikacji odgrywają coraz większą rolę. Zwracają uwagę na nową rolę państw i aktorów niepaństwowych (w tym firm i koncernów medialnych) w komunikowaniu globalnym. Wprowadzają podstawy teorii i praktyki public relations (zwłaszcza w wymiarze międzynarodowym), dyplomacji publicznej, brandingu miast, regionów i państw. W trakcie zajęć studenci będą mieli możliwość wyrobienia umiejętności wykorzystywania pozyskanej wiedzy teoretycznej do analizy stosunków międzynarodowych i polityki zagranicznej, umiejętności podejścia interdyscyplinarnego, wykorzystania teorii i metod medioznawstwa i stosunków międzynarodowych do analizy dyplomacji publicznej. Absolwenci będą posiadali również umiejętności analizy procesów komunikowania globalnego, rozumienia wymiarów gospodarczego, politycznego, kulturalnego i technologicznego funkcjonowania mediów w skali globalnej, analizy mechanizmów funkcjonowania opinii publicznej, rozpoznawania obszarów wykluczenia z komunikowania globalnego, odnajdywania przyczyn i uwarunkowań asymetrii w przepływie informacji w skali światowej, przygotowania, prowadzenia i ewaluacji kampanii dyplomacji publicznej i public relations.